2 dage ago

Friluftsliv i 6. gear.
Mandag og tirsdag havde Rønde højskole “Nak og æd” som tema. Vi slagtede kyllinger og fangede krabber og muslinger. Det blev til to dejlige retter, en krabbesuppe med muslinger og kyllingegryde. Dejlig afslutning på næsten et halvt års samvær på adventureholdene. (Det ene hold slutter dog først på mandag).
Tirsdagen fortsatte jeg med Molsskolens friluftshold der blev udsat for Thomas’ og min Plan B. Plan A var en kajaktur, men pga. vindforholdene tirsdag lavede vi planen om til en vandretur til overnatningspladsen hos Flemming og Åse i Vrinners. Planen blev herefter at vi skulle sejle hjem til Knebelbro i kajakker kl. 4 onsdag morgen, da vinden skulle løje af på det tidspunkt for derefter at tiltage igen kl. 10. Men kl. 4, hvor eleverne skulle have været oppe blæste det stadig for meget. Kl. 6 blev det pludselig vindstille og eleverne blev vækket. Der blev hurtigt pakket sammen og de var hurtige til at hoppe i våddragterne. Uden at have spist morgenmad roede vi nu tilbage mod Knebelbro. Men da vi ca. 1,5 time efter afgang rundede “Gabet” ind til Knebel Vig var vindstyrken øget betragteligt. Vi sejlede i kraftig modvind og “store” bølger, dog tæt på land og med pålandsvind. Ved Rolsøgaard valgte nogle af eleverne at hoppe af kajakken for at gå tilbage til skolen, mens de resterende 9 elever tog kampen op mod vejrguderne og sejlede hele vejen til Knebel Bro. En fantastisk oplevelse for både Thomas og mig selv. Her har vi virkelig at gøre med en meget viljestærk ungdom, der er parat til at kæmpe for at nå målet. I er SÅ seje, ALLESAMMEN.
Go’ sommer☀️

Fantastisk

Flot klaret !

6 dage ago

Mols-mountainbike & outdoor-guide

P+P arkitekterne var på besøg og vi havde en herlig dag og aften ved Bjørnen i bjergene. Arkitekterne blev udsat for en guidet tur på mountainbike, træklatring og teambuilding. Efter aktiviteterne gik vi en tur til et hemmeligt udsigtspunkt, hvor kun få har været, mens vi nød smagen af en øl fra Ebeltoft gårdbryg. Efter turen stod aftensmaden klar. Rådyrkølle indbagt i saltdej, mørbrad indbagt i saltdej, tre forskellige salater, pesto, vildtsauce og nye kartofler. Desserten var brownies m. is og hindbærkompot. Efter aftensmaden var der hygge i bålhytten og omkring “bålet”, mens der var mulighed for at spille frisbeegolf og bueskydning. Tak for besøget. Det var en fornøjelse. ... Læs mereLæs mindre

Comment on Facebook

Tak for den dejlig dag og godt arrangement. Søde og dygtige instruktører og skøn mad 🙂

Tak for en sjovt og aktiv dag.

René Jensen Søren Høier Claus Kyndesen

1 uge ago

Mols-mountainbike & outdoor-guide

Jeg har netop gennemført endnu et arrangement i samarbejde med Retail Consulting Company. Super brugsen fra Glesborg var på besøg. Tirsdag morgen mødte deltagerne op på Ebeltoft havn uden at vide hvad de næste 1.5 døgn skulle byde på. Foran dem lå to RIP både, der den næste time "fløj" os over Ebeltoft vig med 100 km/t. Efter at vi med rekord fart nåede Sletterhage fyr, vendte vi om og blev sat af på Ahl hage. Ud af bådene i badetøj med en plastikpose løftet over hovedet indeholdene vores tøj. Herefter samledes vi ved Ahl lejren. De næste fire timer stod opgaven på træklatring, mountainbiking, ridning og teambuilding kun afbrudt af en let frokost fra Outdoor catering. Efter kaffen blev deltagerne udfordret med adskillige teambuildingopgaver i en slags stjernetræf. Konkurrencen var hård og to hold sluttede begge på førstepladsen. Herefter skulle der affyres hjemmelavet rumraket. Dagen sluttede med en dejlig festmiddag klokken 19.30.
Dag 2 startede klokken 8 med yoga på stranden. Herefter var der brunch, også på stranden, mens der var mulighed for at prøve kræfter med kajak, stand up padling og elektriske mountainbikes. Jeg tror deltagerne sover godt i nat.
Havde det ikke været for det gode netværk vi har i Ebeltoft, Mols og omegn havde alt dette ikke været muligt. Tak til Outdoor catering v. Charlotte, Rolfs heste på Helgenæs, Knud Eriks træklatring, kajakker og pavillon fra Ebeltoft outdoor, SUP surfers v. Christina og Leif fra PUST, E-bikes fra Specialized, Boyes mtb’er og ikke mindst Mikkel fra RCC.

2 uger ago

Mols-mountainbike & outdoor-guide

Endnu en dejlig 24 timers tur med Molsskolens friluftshold.
Vi lagde ud med redningsøvelser i kajak ved Knebel bro. (Så er vi klar til næste tur om 12 dage, hvor vi skal afsted i kajak). Herefter blev eleverne sendt afsted i grupper efter poster i Mols Bjerge. Sidst på eftermiddagen mødte de op ved Molsskolens lavvu, hvor aftensmaden blev kreeret. Pga. bålforbud stod aftensmaden for første gang på kold mad. Wrap m. kylling, skinke, tun, salater, chili og jalapenos. Desserten blev koldskål og alle blev mætte. Aftenen gik med hygge, sang og guitarspil rundt om “bålet”. Dagen efter stod de seje elever klar til morgenmad i skoven og klar på en ny alm. skoledag. Friluftshold.....I ER SÅ SKØNNE AT VÆRE SAMMEN MED. Tak for en dejlig tur.

Comment on Facebook

Kanon-oplevelse og på alle måder kanon-læring!!

3 uger ago

BLOD, SVED OG TÅR...NÆSTEN
E-bike aktion i Mols Bjerge. 6 gutter gav den gas på Specialized turbo Levo maskinerne i den danske sommervarme. En fornøjelse at have jer med.

Fede billeder. Det ligner ned af Skovbjerg

Selv tak. Det var en super god tur.

Uha! Der har da vist været for meget fart på!!!