Kanotur på Gudenåen.

3 dages kanotur med Rønde Efterskoles friluftshold. Tirsdag tog vi bussen til Traktørstedet Ludvigslyst, hoppede i kanoerne og brugte resten af formiddagen på kanoøvelser inkl. redningsøvelser. Herefter padlede vi en kort tur til Ø. Gåsekær, hvor vi slog lejr. Altid et skønt sted, der giver mulighed for badning i Slåen sø. Onsdag padlede vi videre til Silkeborg, hvor vi holdt middagspause efter en tur gennem slusen. En ny oplevelse for mange. Det var en meget varm dag og efter Silkeborg måtte vi lige have en badepause. Herefter blev fiskestængerne kørt i stilling og vi var heldige at fange nogle aborre. Lejren blev ved Sminge efter 19 km kanotur. Torsdag havde vi ca. 10 km der skulle nydes inden vi blev samlet op af bussen ved Kongensbro. En fantastisk dejlig tur, hvor friluftsholdet endnu engang havde vejrguderne med sig.

Comment on Facebook

Velkommen hjem! Hvor det lyder dejligt og hvor har I været heldige med vejret!

+ View previous comments

“Hej, vi er beyndere på mountainbike, og vi er eventyrlystne og kunne godt tænke os en guidet tur i Mols Bjerge på E-mtb”.
Sådan startede turen for 3 eventyrlystne unge mennesker, der hurtigt fandt ud af, at det var billigere pr. pers. at samle et større hold. Derfor gik gruppen hurtigt fra 3 til 8 personer på tur. Og jeg tror de havde fået masser af eventyr, da de efter tre timer måtte stille cyklerne tilbage. Mols bjerge viste sig i hvert fald fra den smukkeste side med høj klar blå himmel der gav udsigt både til Kalundborg og Sjællands odde. Og med lidt action på cyklerne blandet med natur og kulturfortælling, så var det det eventyr jeg kunne fortælle. Tak for det gode humør og behagelige selskab. 🙏🏻
...

Ugen der gik med guidet E-mtb tur og friluftsliv.

Et friskt morgenhold stod klar kl. 7 ved Sølballegaard. Sofie havde gæster og dagen skulle starte med lidt motion og sightseeing i Mols Bjerge. Vi fik hele Mols Bjerge for os selv. Kun os og haren henover grusvejen, mens fuglene gav sang fra oven. 🙏🏻

Friluftsholdet fra Rønde efterskole er i gang igen og vi tog på overnatningsturen “Det går i fisk”.
Vi skulle selv skaffe aftensmad til hele holdet, så vi drog til Moesholm put and take. Det lykkedes ikke helt, så godt vi havde masser af kartofler og grøntsager med i bagagen.

En ny og meget travl uge står for døren, så hvis mails og mobilos ikke besvares, så er det fordi jeg står i vand til op over hovedet. Vi ses derude😁
...

Sidste tur i Kr. Himmelfartsferien blev en e-mtb tur for kollegaer. På deres arbejdsplads(køleteknik) er de vant til at holde hovedet koldt, men jeg skal da lige love for at Specialized Levo’er blev sat på prøve, da der blev lukket op for hanerne😉 🚴🏻💨💨 Turen var et gensyn med flere af deltagerne, mens nye ansigter var med for første gang. Håber at se jer igen en anden gang. Måske på støvede veje🙏🏻. ...

Jeg har mistet overblikket.

Det er helt fantastisk, når jeg ikke længere har tal på hvor mange gange mine “stamgæster” har været på besøg hos mig. Det gør mig MEGET glad.
Endnu engang “tak” fordi I endnu engang lagde vejen for Mols Bjerge på E-mtb. Det er altid hyggeligt og en fornøjelse at guide jer rundt i Mols Bjerge. Tak🙏🏻
...

Jeg har mistet overblikket.

Comment on Facebook

Og som altid er det fedt at være på tur med dig 👍 Tak for turen ☺️