Fire mand på E-mtb og sightseeing tur i Mols Bjerge.
Turen blev en blanding af køreteknik på en E-mtb fra Specialized og fortælling om Mols Bjerges natur. Vi kørte forbi Mølleåen i nord, Hængesækken, Troldehullet, Helligkilde, Tremose i midt og Trehøje i syd. Hver gang med et lille hold og en kort historie om det vi kiggede på. Efter ca. 30 km, var vi tilbage ved udgangspunktet, Agri Baunehøj. Endnu engang gjorde Levo’erne fra Specialized jobbet til UG og gav os smil på læben. Tak for hyggeligt selskab🙏🏻

Comment on Facebook

Fantastisk tur 😄😄😄. Lækre cykler, dejligt efterårsvejr og ikke mindst en MEGET motiveret guide, som udover alm teknik også gav et fornemt indblik i Mols Bjerges botanik og natur. Klart stor anbefaling af Bo herfra 👍🏻👍🏻.

Cyklerne var lækre, vejret var godt, guiden toppede det hele. Tak for en fantastisk tur. Jeg står allerede i kø til næste tur.

+ View previous comments

Så er der gang i O-turen på Rønde efterskole.
“O” for overlevelse, oplevelse, orientering og meget mere med “O”.
Denne her gang skal eleverne have et autentisk drama, som bådflygtning fra Afrika til Europa, hvor de til sidst får asyl.
Vi er midt i det og billederne herunder viser grænsen ved Libyen, hvor alt bliver tjekket grundigt.
...

Jeg bliver sommetider spurgt, om jeg selv får tid til at køre E-mtb. Svaret er “ja”.
Her fra i går, hvor turen gik til Silkeborg bikepark for første gang og senere to omgange på det helt fantastiske spor i Vesterskoven. Alt sammen på en opladning...og endda 20 % tilbage på batteriet.
Altid skønt at se noget nyt. 😄

Comment on Facebook

Vestskoven er sjov, det har vi også lige været 👌🏻 fedt flow spor! sikkert fedt med ebike med alle de bakker 😀

+ View previous comments

Endelig kom eftetårsdagen, hvor man tydeligt kunne se Sjællands odde og Kalundborg fra Mols Bjerge.

Der var 4 heldige gæster fra Fyn og Fredericia med på Specialized E-mtb’erne der så det. To var gengangere, og det er altid en stor fornøjelse at møde gæster, jeg før har guidet rundt i Mols Bjerge. Og der er nok af seværdigheder og stier i Mols bjerge til at man kan komme forbi til endnu en tur.
Denne her gang var jeg blevet inviteret på sandwich på turen og kaffe/kage efter turen. Tusind tak😋
...

Friluftstur ved FDF Sletten med Rønde Efterskoles friluftshold.

Torsdag tog vi bussen til Sletten, hvor der var frit valg mellem en træklatretur eller kanotur. Morten tog en flok unge mennesker med i trætoppene, mens jeg tog mig af kanoturen til Himmelbjerget.
Vandet lå spejlblankt på Juelsø og vi havde en let rotur til foden af Himmelbjerget. Nogle blev våde, men det er jo unge mennesker😉 Bare rolig...det var bare vandpjaskeri.
Efter eftermiddagens aktiviteter blev der lavet mad på trangia i grupper. Mange spændende retter blev kreeret. “Nak og æd” på DR har gjort indtryk, så her springes ikke over hvor gærdet er lavest. Jeg var i en gruppe, hvor der ikke blev sparet på fløden i sovsen. 😋
For første gang havde friluftsholdet mulighed for at sove i hængekøje, så det gjorde de fleste. Mange stod op, noget klatøjet, så tænker der er flere der vælger telt eller bivuak næste gang.